Hoppa till sidans innehåll

Våra träningspass


Basgympa

För dig som inte tycker om att hoppa eller aldrig har gympat förut, alternativt har svag rygg, stela axlar eller liknande. Ett fartfyllt pass utan hopp, glad musik och styrkeövningar för att stabilisera bål, bäcken, rygg, axlar m.m.

Medelgympa

Ett fartfyllt och roligt pass med peppande musik! Puls-, kondition- och styrketräning varvas med rörlighetsträning. Passar för dig som tycker om att hoppa och ta i lite mer. De flesta hopp kan lätt bytas ut mot stegvarianter och blir då skonsammare mot knän och rygg och passet fungerar därför för de flesta motionärer. 

Core

I det här passet koncentrerar vi oss på kroppens kärna, stabilitet, funktionella övningar med din egen kropp som redskap.

Stationsträning / cirkelträning

Vi börja med uppvärmning tillsammans, därefter tränar vi styrka på 10 stationer, varje station fokuserar på en musklegrupp. avslutar med gemensam stretch. 

Zumba

En rolig dansbaserad gruppträning till latinamerikanska rytmer där vi tränar hela kroppen på ett roligt och fartfyllt sätt. Du får ett komplett träningspass med kondition, muskelstyrka, balans, flexibilitet och massor av energi. Du stärker automatiskt lår, magmuskler och ländryggen, då du får röra på höfterna och skaka rumpa. Du tänker inte ens på att du tränar, kan det bli mycket bättre😊

Du behöver inga förkunskaper, dansanta som odansanta är välkomna, gamla som unga, vältränade som otränade!

Varje vecka kan Du välja fritt mellan passen.

Man kan hoppa på baspasset om man vill ta i lite extra. Det går bra att låta bli att hoppa på medel. Om någon övning inte passar Dig, välj någon övning från ditt favoritpass, eller den som Du fått rekommenderad av sjukgymnast.

Uppdaterad: 03 SEP 2018 11:20

       

 

SISU_Webb_IF_190X190_samverkan

 

 

 

LF_03_bf_pms_001999

 

 

 

 

 

Postadress:
Sundborns GOIF
Snickarvägen 4 B
79015 Sundborn

Kontakt:
Tel: 0706896235
E-post: This is a mailto link

Se all info

LF_03_bf_pms_001999